Reklamacja dla każdego

2019-04-19

Reklamacja dla każdego


Każdy z nas choć raz w życiu kupił rzecz, która była zepsuta lub zepsuła się bardzo szybko po zakupie. Takie rzeczy się zdarzają dosyć często i nic z tym nie możemy zrobić. Producenci mogą, lecz oni też nie są nieomylni. Każdy z nas zna sytuacje, gdy rodzice kupili nam zabawkę na targu lub na kramarzach i kiedy doszliśmy do domu taka rzecz przestawała działać. Nasze serce pękało i potrafiliśmy płakać do czasu aż rodzice nie kupią nam nowej zabawki. Gorzej gdy chodzi o auto, które kupiło się tuż po zdaniu egzaminu na prawo jazdy, gdyż to kosztuje o wiele więcej i nie jest tak łatwe do naprawienia. Każda rzecz, którą kupimy obejmuje gwarancja i możemy złożyć reklamację produktu, który kupimy do osoby której zajęciem jest obsługa reklamacji http://www.ideacc.pl/oferta/szczegoly/obsluga-klienta (chociaż przy zakupie używanego samochodu to nie działa), gdyż mamy do tego pełne prawo.


Co to w ogóle jest reklamacja?


Według reguły reklamacja to tryb postępowania w przypadku wystąpienia wady towaru lub nieprawidłowego wykonania usługi. Innymi słowy jest to zwrot wadliwego lub niewłaściwego towaru oraz zażalenie odnośnie usługi, którą ktoś wykonał dla nas.


Co zrobić, gdy chcemy złożyć reklamację?


Pierwszym krokiem jest udanie się do sprzedawcy. Często usłyszymy, że nasz produkt nie podlega reklamacji, lecz mija się to z prawdą. Sprzedawca jest odpowiedzialny za towar, który sprzedaje i nigdzie nie widnieje lista produktów, które są i nie są podległe pod reklamację. Prawo konsumenta jest prawie święte i bardzo dobrze egzekwowane w tych czasach, ponieważ sprzedawcy zbyt często łamali je w przeszłości. Dlatego też osoby, których pracą jest obsługa reklamacji powinny być szanowane.


Ile mamy czasu na reklamację?


Według prawa (wynik rękojmi) mamy rok na złożenie reklamacji wadliwego towaru, lecz w praktyce najlepiej to zrobić jak najszybciej po zakupie, gdyż im dłuższy czas od zakupu wadliwego towaru, tym ciężej jest dochodzić swoich praw. Warto podkreślić, że odpowiedzialność sprzedawcy, co do sprzedanego towaru wynosi dwa lata.


Jak złożyć reklamację?


Cóż, możemy złożyć ją w dowolnej formie. Dla bezpieczeństwa najlepiej zrobić to pisemnie i reszt a zajmie się obsługa reklamacji. Należy opisać wadę produktu i określić swoje żądania. Pamiętajmy też, że paragon fiskalny nie jest potrzebny do reklamacji wadliwego produktu. Jednak bardzo ułatwia to złożenie reklamacji. Dlatego trzeba zapamiętać: nie wyrzucajmy paragonów!

Podsumowując, każdy może złożyć reklamację produktu, który jest wadliwy lub usługi, która została źle wykonana. Należy dochodzić swoich praw i pamiętać o zasadach reklamacji. Najlepiej zrobić to pisemnie w ciągu roku od transakcji oraz warto mieć paragon, aby dochodzić swoich praw, choć nie jest on wymagany.